6 listings, de vismarkt en veel bijna aanrijdingen

4 december 2014 - South Kuta, Indonesië

Lieve allemaal,

Selamat Siang!
Het is weer even geleden maar het gaat allemaal prima hier!
Na een paar dagen ziek zijn ging het snel weer beter gelukkig. We zijn vorige week zondag (toen ging het al wat beter gelukkig) langs de kust gereden van Jimbaran richting Kuta en je hebt echt prachtige stranden hier. Elke weg waar we in konden zijn we op verkenning gegaan en zijn toen uitgekomen bij de Vismarkt. Het was niet heel verschillend van die van Groningen.. Ze verkochten er vis en ander voedsel en zelfs kleding maar WAT een stank en het zag er ook niet allemaal even fris uit.. Iedereen liep er doodleuk rond maar wij zijn echt met een stalen gezicht en ademend door de mond rechtsomkeert gegaan. Maar goed dat we niet van vis houden en dus geen reden hebben om terug te gaan.

De werkweek gaat hier gelukkig heel snel voorbij (al is het echt leuk werk). We hebben nu al 6 listings op onze naam en ik ben druk bezig om voor een Russische vrouw een huis of villa te vinden in Canggu voor een jaar (om te huren). Ik heb al een huis gevonden via een andere agency en gaan volgende week kijken (hopelijk kunnen we het verhuren!) maar ga ook nog op zoek naar andere opties. Heerlijk werk! Niks leukers dan een beetje huizen zoeken!

De listings die we hebben zijn : 3 stukken land, 1 villa, 1 huis (creepy huis dat wel) en een mini resort-ish heel mooi hier vlakbij het kantoor. Het gaat om 4 units van 36m2 per unit met slaapkamer, badkamer en pantry. Alles is super mooi, nieuw en schoon. Dus mocht iemand nog 4 units + shared swimming pool + garage + bar willen? Kost maar 390.000 USD!  Alle collega's laten trouwens ook wel merken dat we het goed doen (we hebben bijvoorbeeld al meer listings dan een andere intern hier die hier al 4 maand zit), dat is wel echt fijn om te horen. We gaan gewoon hard werken en laten zien dat we ook iets kunnen verhuren of verkopen!

Het rijden met de scooter gaat verder heerlijk, ben al een echte pro. Gisteren via de tolweg naar Denpasar gereden (heerlijk lang stuk zonder verkeer). Meest gevaarlijke hier zijn denk ik wel echt de beesten die overal lopen. Deze week een kip geraakt (niet mijn schuld en het was maar een klein tikje dus kip leeft gewoon nog) en bijna twee keer een koe voor de scooter gehad en de honden hier moet je ook voortijdig waarschuwen. Daarnaast vliegen er 's avonds laat opeens heel veel vlinderachtige beesten (ging het opzoeken en volgens mij zijn het termieten die vliegen en 1 dag leven?) en die vliegen echt in kuddes.. waar je dus met 60 doorheen gaat met de scooter, vre-se-lijk. Heb gehoord dat ze maar één week hier zijn, hoop het maar.. Oh en het regent nu wat meer (overdag ook) dus we rijden in prachtige capes rond, echt hilarisch. Regen hier is wel echt stukken minder erg dan in Nederland, lekker warm zelfs.

Over honden gesproken!! We hebben vanaf dag 1 al een lieve pup (we noemen hem Kuka/cuca haha) die elke dag voor de deur zit en met ons mee rent als we wegrijden. Zo'n lief hondje.. draagt geen halsband dus we denken dat hij hier wat rondzwerft, poor thing. We geven hem ook eten (hebben hem hartjes bakjes gegeven,1 voor water en 1 voor eten en Romy heeft een halsband met belletje voor hem gekocht dus als hij eraan komt dan is het alsof de kerstman eraan komt haha) en soms komt er ook nog een andere hond (heeft wel een halsband) die we Booboo noemen. Samen zijn ze zo aandoenlijk (ben echt gek op honden, voor degene die dat niet weet). Ik raak ze alleen niet aan want ik weet niet of ze iets met zich meedragen maar beiden zien er wel goed verzorgd uit, dus dat scheelt.

Morgen is het ook eindelijk zover, Ubud, nu dus echt. Het stond voor vorige week al gepland maar dat kon dus niet doorgaan. We hebben wel voor een ander hotel gekozen en deze moet behoorlijk luxe zijn en mooi uitzicht hebben dus ben benieuwd! Wil heel graag de monkeys bekijken in the monkey forest en de rice paddies van Tegalalang, zullen dit weekend dus veel foto's bijkomen hier op mijn blog.

Heb op dit moment niet zoveel meer te melden, behalve dat ik iedereen in NL sterkte wens met het koude weer en een fijne sinterklaas!

Dikke kus allemaal

1. Gerda Jager:
    4 december 2014
    in ubud is een prachtige voorstelling van dorpelingen, ben de naam vergeten, ze zingen"ketchek"volgens mij! zeer de moeite waard! in de monkeystr.kun je ook kookcursus doen! hele lange leuke straat! en heel veel kunst, ook van nederlandse man! de weg er nasr toe heeft tegels met namen! ik heb ook een tegel daar"gerda"! helaas heb ik die tegel er niet ingelegd, maar natuurlijk wel n foto van gemaakt! ubud is prachtig! heel veel plezier en ben benieuwd hoe jullie t vinden!
    ik heb ten noorden van semingjak gezeten in kerobokan, hotel en bungalows zijn nu weg! jammer jammer!later naar lovina en ubud etc.komen jullie vast ook nog wel in het noorden! groeten vanuit een koud groningen! doeii gerda (van yoelle en thom)! ps leuk om je blog te lezen want zo ben ik ook weer op bali even! heerlijk hoor! en geweldig dat jullie t zo goed doen!
  2. Annick Lisa Schuiling:
    5 december 2014
    Hi Gerda,

Dank voor je leuke berichten! Ik laat na het weekend weten hoe we het gehad hebben!

Groetjes,
    Annick