Nog één nachtje..

6 februari 2015 - South Kuta, Indonesië

Lieve allemaal,

Wat een onvergetelijke reis was dit.
Van iedere dag heb ik iedere minuut genoten en het voelt nog te vroeg om te vertrekken. De mensen die ik heb ontmoet, de prachtige stranden, de leuke stage, de fijne dorpen en steden die ik heb bezocht.. Wat ga ik je missen Bali en wat ga ik vooral jou missen Jimbaran. Jimba, Jimbie, mijn thuis.

De laatste twee weken heb ik heerlijk door kunnen brengen met mijn liefste mama en mijn oom (en natuurlijk Soes en Piet, Maria, Halim en Tuul). We hebben de hele oost en de hele west kust van Bali al gezien met als hoogtepunt Tulamben, duiken en snorkelen, wat geweldig.

Daarnaast zijn we ook nog een paar dagen naar Java geweest samen met Halim en twee drivers, wat geweldig! Alsof je terug in de tijd gaat en waar de mensen nog niet veel toeristen tegenkomen. We zijn aangestaard en op de foto gezet, hilarisch. We hebben ook de lieve familie van Halim mogen ontmoeten waar we heerlijk traditioneel gegeten hebben. Meest bijzondere was zijn oma van 119 jaar (!!) oud. Enige wat ze alle dagen zegt is ' Goed voor elkaar zijn, wees lief voor elkaar en maak geen ruzie '. Het enige wat ze wil is vrede, hoe geweldig is dat! Van zijn moeder hebben we prachtige tassen gekocht, handgemaakt van de verpakkingen van koffie en de opbrengsten ervan gaan naar het dorpje waarin ze wonen. Heel bijzonder allemaal. Wij blij, zij blij.

De volgende dag zijn we uren gaan rijden waarvan 5 kwartier onverharde weg door plantages, best even een heftige tocht maar het was het allemaal waard. We kwamen uit bij een klein dorpje aan zee met traditionele boten en met deze boten zijn we naar het paradijs gevaren. Op Google is het niet eens te vinden.. Witte stranden, helder groen blauw water, aapjes op het strand en een handjevol mensen. Best day ever.

Laatste dagen nog heerlijk kunnen genieten hier op Bali en nu is het helaas tijd om voorzichtig afscheid te nemen, maar hopelijk niet voor lang..

Bali, vanaf dag één voel ik me hier thuis en was ik verkocht. Nog nooit heb ik me zo fijn, veilig en gelukkig gevoeld als hier. Bali, bedankt voor alles en tot snel!

Tot in Nederland lieve mensen!