You know tomorrow will be better..

7 januari 2015 - South Kuta, Indonesië

Lieve allemaal,

We zitten alweer in het nieuwe jaar en dit hebben we op het strand van Jimbaran ingeluid. Soes en ik samen tussen veel andere buitenlanders en veel inlanders, een hele ervaring maar we hebben een hele leuke jaarwisseling gehad! Heel bijzonder om dit samen mee te maken.

Het leven hier op Bali zet je echt aan het denken, het verandert je manier van denken en het verandert je kijk op de wereld stukje bij beetje. De mensen zijn hier veel oprechter, geïnteresseerder en vooral veel vriendelijker. De tientallen glimlachen die je dagelijks krijgt, spontaan. Ik merk dat ik hier veel gelukkiger ben, sneller lach, glimlach en totaal geen stress heb (behalve als ik weer aan mijn terugkomst naar Nederland denk). Als je dan rondrijdt op je scooter en iemand met een nors gezicht kijkt je aan en je glimlacht, dan verandert dat norse gezicht meteen in een oprechte glimlach. Daar kan ik blij van worden.

De mensen genieten hier van soms het weinige dat ze hebben en dan nog zijn ze gelukkig. Gisteren gingen we bijvoorbeeld langs bij het dikke kindje Naomi om even gedag te zeggen. We werden meteen binnen gevraagd, mochten op de bank zitten en 20 januari is ze jarig en zijn wij ook van harte welkom. Hoe geweldig is dat! We gaan lekker veel ijs voor Naomi meenemen, want dat is wat ze elke dag eet zei haar moeder.. haha.

Het leven gaat ook helaas niet altijd zoals je zou willen. Deze week hebben we vervelend nieuws uit Nederland gekregen wat je echt nog meer aan het denken zet. De komende weken zullen even pittig worden maar gelukkig hebben Soes en ik elkaar en hebben we de liefste mensen hier om ons heen.. Piet, Maria, Halim en Tulia.

Verder weten we 10 januari meer over onze potentiële deal. De eigenaar van Danste Villa's is dan weer terug op Bali en wil in gesprek met ons. Hopelijk gaat het allemaal lukken, fingers crossed!

Dat was het weer even voor nu..

Heel veel liefs!