Warungs, luxe hotels en overwinningen

24 november 2014 - South Kuta, Indonesië

Lieve allemaal,

Er is alweer een week voorbij! De tijd lijkt te vliegen (of toch niet?).
Het is hier zo'n andere wereld en je ontdekt elke dag weer wat anders en doet zoveel dat de tijd gelukkig niet snel voorbij gaat.

Vrijdag hebben we op werk de eerste mensen gebeld om ze te listen. Vandaag hebben we daar een afspraak al voor staan. Het is heel vreemd om te bellen en te vragen ' Mag ik uw pand marketen? ' De meesten zitten al bij een makelaar of het is niet de eigenaar die je spreekt dus dat maakt het lastig. We moeten gemiddeld per week per persoon minimaal 3 listings halen (hopelijk gaat dit lukken!).

Vrijdagavond zijn we weer eens op avontuur gegaan en we wilden graag naar Uluwatu om te eten, maar richting Uluwuta betekent ook richting de hel die mega enge afgrond aka heuvel heet. We zijn die kant dus opgegaan en daar aangekomen zijn we gestopt net voor de rand en dachten ' Ok... we moeten dit gewoon doen, er racen mensen met volle vaart vanaf, dan moet het ons ook lukken '. Romy reed dus ik achterop en toen gingen we maar.. En wat bleek, het was helemaal niet zo eng! We gaan nog wel een foto maken overdag om het te laten zien want het is echt best heftig, maar goed.. kleine overwinning voor ons dus!

Helemaal blij zijn we bij YeYe in Padang Padang gestopt, YeYe is een hele mooie grote Warung waar we lekker konden eten (dachten we). Romy had een pizza besteld met salami maar de salami lijkt en smaakt meer op iets anders en de pizza was heel zoet en apart. Mijn bananen cocktail was meer een smoothie met teveel bacardi, ook niet echt feest. Maar goed, je moet alles een keer proberen.

Zaterdag hadden we heerlijk weekend en hadden we rond 11 uur in de ochtend afgesproken met Annie en Salvatore (soort familie van Romy) bij hun hotel in Kuta. Het hotel waar ze in verbleven was echt prachtig (Discovery Kartika Plaza) en luxe in het centrum van Kuta naast de Discovery Mall. Het personeel was zo ontzettend lief en wij als ' buitenstaanders ' mochten er zelfs blijven en van het zwembad gebruik maken (wauw, prachtig uitzicht op zee en alles heel netjes en schoon). Twee zussen van Annie waren er ook met hun mannen (waaronder Piet en Maria die ons hadden opgehaald van het vliegveld). Na een tijdje bij het zwembad te hebben gelegen zijn we met Annie en Maria naar de mall geweest (op kruipafstand) en wauw, de mall hier is nog mooier dan de Malls die ik in Amerika bezocht heb! Wat een winkels en wat een luxe.

In de middag zijn we nog even naar huis geweest want we wilden gaan wassen. Wassen doe je hier bij de laundry dus wij met bergen kleding die kant op. Ze gooide alles neer op een hoop en ging toen alles met de hand uitzoeken ( kinda awkward want ook de 'vieze' onderbroeken werden met de hand uitgezocht haha).
En zo lief ook, we gaan vaak naar de Indomaret bij ons in de straat en Maria had ons al vermeld dat wanneer ze geen kleingeld meer hadden je snoepjes mee krijgt. En dit is dus ook gebeurd! Ik kreeg wat papiergeld en toen 3 snoepjes in mijn hand gedrukt en het meisje zich verontschuldigen, zo niet nodig want het is zo aandoenlijk haha.

's Avonds hebben Annie en Salvatore ons uitgenodigd om met z'n allen te gaan eten bij een Warung vlakbij en wat hebben we heerlijk gegeten en wat een ontzettend lieve mensen allemaal! Voelde echt alsof we één grote familie waren.

Zondag hebben we het rustig aan gedaan (ik had heel slecht geslapen door mijn gehoest en door de spaanstalige buren die om 4 uur 's nachts gaan zwemmen.. great) en hebben we geluncht op het strand. Toen we thuiskwamen was het zwembad gelukkig leeg en konden we hier heerlijk de hele middag in dobberen (en zwaar verbranden). Eind van de middag zijn we naar de Uluwatu temple gegaan, dit moet een van de mooiste van het eiland zijn (en dit klopt ook wel denk ik). Wat een uitzicht! Echt prachtig gewoon. Jammer wel dat het mega toeristisch is en dat je echt met kuddes mensen die tempel bezoekt, kleine teleurstelling. Maar dat mocht de pracht niet drukken.

We zijn tot zonsondergang gebleven en zijn toen richting Kuta gegaan om hier te eten. Na een helse tocht van Uluwuta naar Kuta in één stuk door op de scooter vonden we een heel fijn 'hip' restaurant Luna Negra aan de beachwalk. Onder het genot van een heerlijke salade, calamaris en met fijne achtergrondmuziek hoorden we opeens gekletter op onze parasol, regen! En flink ook. Wij hadden er gelukkig geen last van want we zaten droog maar iedereen op straat moest even hard rennen om een afdak te zoeken. Na het eten zijn we weer richting Jimbaran gegaan om redelijk op tijd ons bed in te duiken.

Vandaag begint de werkweek weer maar gelukkig hebben we iets heel fijns om naar uit te kijken, een weekendje Ubud! Ik heb een leuke bungalow geboekt dus vrijdag t/m zondag de aapjes en rijstvelden opzoeken! Nu al zin in.

Selamat siang semua!