Mijn eerste deal, listings met tandloze mensen en vijf uur durende karaoke sessies

22 december 2014 - South Kuta, Indonesië

Lieve allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar dat kwam vooral omdat:
1. Ik er even geen zin in had (het worden toch altijd weer hele lange verhalen)
2. Ik van die nep nagels op had en het heel vervelend typen was (maar ik heb deze er onlangs met grof geweld afgekregen dus ik kan weer fatsoenlijk typen!)

Ik zal jullie even inlichten over de afgelopen tijd, eerst even beknopt:
Mijn eerste deal heb ik binnen, we hebben een huisdier gehad voor een dag en een nacht genaamd Chicken Nugget, Ray White Pecatu’s first anniversary, heerlijk diner bij lieve Piet & Maria met hun ‘hulp aka goede vrienden’ Halim en zijn vrouw Tulia (hoop dat ik het goed schrijf) en Roelie, cocktailnight bij Bamboo en daarna vijf uur lang karaoke zingen, listings met tandloze mensen en een kind zo dik als een michelin pop en een heerlijke rondrit de hele zondag langs mooie stranden.

Laat ik beginnen met het heerlijke diner bij Piet en Maria. Piet en Maria wonen tussen alle inlanders echt in woonwijk, prachtig huis echt. Tulia en Halim zijn in hun leven gekomen doordat Tulia kwam schoonmaken bij hen maar nu zijn ze altijd over vloer en zijn het echte vrienden geworden. Werkelijk, de liefste mensen die je ooit zal tegenkomen. Tulia had fantastisch gekookt (beter dan menig restaurant!) en Halim was zo aardig en wil ons zondag de mooiste stranden laten zien. Roelie was er ook (zus van Maria) en die vloog de 13e weer naar Nederland dus het was een soort van afscheidsdiner ook. We hebben uren met z’n allen gezeten, gegeten, gelachen en gekletst, echt alsof we bij familie waren, super leuke avond.

De afgelopen tijd ben ik ook veel bezig geweest met mijn serieuze klant Eva en haar man. Ze zochten een huis/villa in Canggu voor long term lease en ik heb een perfect huis voor ze gevonden! Het huis was gelist door een andere agent maar die wilde wel samenwerken dus we zijn op pad gegaan, hebben het huis laten zien en diezelfde avond vermelden ze me dat ze het wilden huren. Na veel over en weer gesms en nog een aantal afspraken hebben we deze week de papieren getekend. Op werk waren ze erg blij voor me en onze principal vond het knap dat ik in zo’n korte periode een deal rond had, gaat goed dus!

Als we op pad gaan dan rijdt normaal gesproken een van ons de scooter maar me wilden eens lekker samen een cocktail gaan doen dus bestelden we een taxi op vrijdagavond. Na een belachelijke rekening bij Bamboo door de dure (maar lekkere) cocktails wilde Romy heel graag naar de karaoke bar (of één karaoke bar beter gezegd) want dit is stiekem een soort droom van haar. Wij vragen bij Bamboo en er zat blijkbaar een heel dichtbij. Wij een beetje awkward die kant op want we moesten een club binnen, maar nog niet binnen of er kwam al een zwerm mensen op ons af en één vrouwtje Cynthia kon ons wel helpen. Ze bracht ons naar een kamer en hier mochten we zitten de hele avond mits we voor minimaal 1 miljoen iets zouden besteden (omgerekend 65 euro). Wij dachten yolo (ja echt) dus wij een fles wodka en cola besteld en daar ging het.. Na veel kattengejank (van mijn kant) en betere geluiden die Romy produceerde zijn we vijf uur later de club uitgegaan. Schor maar gelukkig. Super leuke avond!

Die maandag weer gewoon werken en dat begon al vroeg want we hadden 4 afspraken staan die dag. Wij in de ochtend naar het huis vlakbij Piet en Maria want deze stond te huur. Groot en mooi van de buitenkant dus wij waren nieuwsgierig naar de binnenkant. Om 8 uur die ochtend hadden we de afspraak en niet veel later kwam er een vrouw op een scooter aan met nog 2 kinderen achterop. Een van die kinderen zat in het midden en we zagen al een ietwat mollig armpje bungelen. Die vrouw en het achterste kind stappen af en daar verscheen opeens een michelin pop. Zo’n dik kind heb ik van mijn leven niet gezien(heb stiekem een foto gemaakt dus die kunnen jullie zo bewonderen). Mensen die het dikke kind kennen die bekend werd omdat hij een pakje per dag rookte? Zo zag deze schoonheid er ook uit. Moeders tilde het kind van de scooter en zette het neer op de grond, waar ze nog net niet door haar hoefjes zakte..

We hoorden later van Maria dat het meisje van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat leeft op bakken ijs (liters) en eigenlijk alles wat los en vast zit eet. De ouders zijn ermee naar het ziekenhuis geweest (ze begrijpen niet dat ze haar gewoon gezond moeten laten eten) omdat ze nog maar 20 maanden is en waarschijnlijk echt 40 kilo weegt, wauw wauw wauw. Een bijzondere start van de dag. Eenmaal binnen bleek het niet zo mooi en schoon te zijn helaas. Na het zien van de badkamer kon ik wel huilen want het leek alsof er iemand was overleden in de badkuip en ze de vastgekoekte vergaande huid en sappen nooit hadden weggehaald, GADVERDAMME WAT VIES. Romy was ondertussen druk bezig met het papierwerk (de man die het huis verhuurde was nogal dik en had 5 tanden waarvan er 4 bewogen zodra hij praatte oh en hij bleek nogal een crimineel dus ik dacht ik stoor ze maar niet) dus ik kon haar niet inlichten over de staat van het huis, maar goed een listing is een listing. Na het maken van foto’s zijn we snel weer weggegaan, blij met de frisse lucht! Wat een mensen maak je hier soms ook mee, fantastisch echt.

De volgende dag zaten we weer op werk (ik boven, Romy beneden want die moest floorwork doen) en toen appte ze dat ze iets moest laten zien. Halverwege de trap kwamen er al wat piep geluiden van beneden en toen zag ik Romy zitten met een kleine kip/kuiken op haar schoot. Hij was via de achterdeur het kantoor ingelopen en Romy was op slag verliefd. Die middag hebben we de kip (Chicken Nugget genaamd) mee naar huis genomen en hebben we rijst voor hem gekocht. Het regende heel erg die nacht dus we zijn door enkelsdiep water naar de supermarkt gegaan, hebben eten gekocht voor onszelf, zodat we Nuggie niet alleen hoefden te laten. Wanneer je lekker op de bank of op bed lag kwam hij helemaal in je nek genesteld liggen, zo ontzettend lief. De volgende dag beseften we ons wel dat hoe langer we hem zouden houden hoe moeilijker het afscheid over 2 maand en daarnaast zouden we hem niet achter kunnen laten in huis mochten we een hele dag weggaan.. Dus we hebben besloten om hem toch maar terug te brengen naar de plek waar we hem vonden en gelukkig waren daar 2 kleine meisjes die hem hebben overgenomen. Hopelijk gaat het je goed lieve Nuggie, we missen je maar het is beter zo!

Oh en ik vergeet bijna te vertellen over Ray White Pecatu’s first anniversary. Wij kwamen aan op werk en iedereen was helemaal druk en blij en het was nogal vol met marketing executives (normaal zijn er maar 4 in the office te vinden). Bleek dat het Ray White Pecatu’s 1 jarig bestaan was en iedereen kleine cadeautjes had meegenomen (we zouden een soort spel doen en lootjes trekken) maar wij waren niet ingelicht (super echt). Wij dus al een gek naar de aftandse ‘mall’ vlakbij (je zou het eerder een soort combi kunnen noemen van Wibra meets SoLow meets supermarkt) en Romy heeft hier 2 cadeautjes uitgekozen en ik ben doorgereden naar onze favo soort Starbucks (Jco genaamd) en heb hier allemaal kleine donuts gekocht zodat we iedereen wat konden geven. Terug op werk was het tijd voor de cadeautjes en taart en iedereen was helemaal aan het genieten en blij met de grappige en domme cadeautjes. Best een leuke dag en leuk dat we dit mee konden en mochten maken!

Romy belt daarnaast vaak de nummers die we tegenkomen op onze tochten en één nummer bleek heel bijzonder. We hebben een man ontmoet bij hem thuis (een villa, wow!!) die onwijs veel landen/panden en ideeën heeft en graag met ons wil werken. Hij wil ons graag verder helpen binnen het vastgoed en zijn kennis overdragen, super interessant! Hij heeft alleen al gezorgd dat we 7 stukken land van hem mochten listen (we zitten nu op 14 listings, dit maakte de baas en admin super blij ook). Wie weet wat er de komende maanden en wellicht de komenden jaren allemaal gaat gebeuren..

En dan even het laatste van deze hele lange blog. Gisteren (zondag) zijn we met Piet en Halim rondgereden en hebben ze ons de mooiste stranden laten zien. Het was echt bloed heet maar wat hebben we een leuke dag gehad en prachtige stranden gezien. Sommige onwijs toeristisch maar sommige ook totaal niet en bij één kon je tussen de rotsen door naar kleine strandjes waar misschien 5 mensen in totaal waren, echt geweldig. Halim wilde ook al lange tijd zijn lange haar laten knippen maar wist niet zo goed wat nu echt ‘in’ is dus hebben Romy en ik hem een kapsel laten zien en toen zei hij ‘ Let’s do it! ‘. Voor het gigantische bedrag van 1 euro heeft hij toen een compleet nieuw kapsel gekregen en hij was zo blij ermee! Zijn lieve vrouw Tulia was helemaal zenuwachtig toen we thuiskwamen en was helemaal verrast en blij met z’n nieuwe haar. Het staat hem echt heel goed ‘ very Bagus (mooi) ‘. Deze fijne zondag afgesloten met wederom een feestmaal gemaakt door Tulia en Maria. Wat een heerlijke mensen om de zondag mee door te brengen..

Ik ben vast nog een heleboel vergeten maar het is nu wel weer even genoeg! Vast hele fijne feestdagen lieve mensen (jullie boffen want ze vieren hier alleen kerst op 25 december dus we zijn één hele dag vrij, yay..).

Oh, laatste dingetje! Voor de liefhebbers.. Ga eens naar raywhitepecatu.com en dan naar marketing en dan zie je mijn en Romy’s naam met (een deel van want niet alles staat nog online) onze listings!

Veel liefs!

1. Niny:
    22 december 2014
    Leeeuuk Annickie!! Wel blijven updaten hoor, vind het zo leuk om te lezen!! MAAR, waar is het dikke kind???? Ik zie geen foto hahaha